Til DNT Drammen og omegn
Topp7turen 2019
Fottur

Bli med på årets Topp7 og Topp3

To fine toppturer gjennom Finnemarka.

Bil med på årets Topp 7 og Topp 3

Lørdag 25.mai er det igjen tid for Topp 7 og Topp 3 turen, vi kaller den årets fineste evenTur og du får garantert en flott naturopplevelse ved å gå disse turene i vakre Finnemarka.

Topp7Turen har start fra Bjørkedokk i Krokstadelva, og går over 7 utvalgte topper i Finnemarka før du går i mål på Bragernes Torg midt i Drammen sentrum.

Topp3Turen starter på Eiksetra turisthytte i Lier, er på 13km og går innom de tre siste toppene på Topp7Turen.

Påmelding til Topp 7 og Topp 3

Det kan være en krevende og utfordrende tur, så du bør ha gått en del tur i forkant i ulendt terreng. Men med disse forutsetningene tatt hensyn til, lover vi en nydelig turopplevelse i Finnemarka.

Topp3Turen og Topp7Turen, som er våre to største arrangement, er turer gjennom Finnemarka over henholdsvis 3 og 7 topper.

Topp3Turen starter på Eiksetra i Lier og er ca 13 km lang.
Topp7Turen starter på Bjørkedokk i Krokstadelva og er ca 25km lang.
Målgang i 2023 var på Spiralen.

Toppene man går over er:

Knabben 359 moh
Solbergvarden 531 moh
Lokkeråsen 607 moh
Hoggskollen 597 moh
Tverråsutsikten 535 moh*
Skimten 553 moh*
Vardåsen 268 moh*

*Topp3Turen går over de tre siste.

Deltagerne blir skysset med buss fra Drammen sentrum til startsted for valgt tur.

Hvem har du lyst til å ta med deg i år? Inviter med deg en venn, nabo eller kollega!

Du kan lese mer om turene her:

Kontakt oss på epost topp7turen@dnt.no om du har noen spørsmål om neste års arrangement eller selve turene.