Familie tur til Eiksetra

Et inkluderende tilbud i DNT Drammen og Omegn

Alle skal få bli med ut!

Publisert: 04. oktober 2023

DNT Drammen og Omegn har over flere år jobbet med inkludering av flerkulturelle kvinner, menn, deres barn og unge gjennom frivillig arbeid, deltagelse på våre aktiviteter og ulike former for bidrag i DNT.

Vårt flerkulturerelle tilbud har en egen Facebookgruppe, hvor de legger ut informasjon om kommende turer og bilder fra tidligere turer.

Klikk her for å komme til Facebookgruppen.

Målet med inkludering er å bidra til:

• at flere kommer seg ut
  • at flere blir mere kjent med friluftslivet
  • at flere får muligheten til å bidra for fellesskapet
  • at flere får større tilhørighet til friluftslivet og til DNT, slik at det bygges en felles identitet med resten av samfunnet

Gjennom deltakelse i aktivitet, kurs og frivillighet i regi av DNT,
vil flerkulturelle  kunne lære:

• hvordan det norske organisasjonslivet fungerer
  • hvordan samfunnet er bygget opp
  • hvordan man kan tilegne seg nettverk og kompetanse gjennom aktiv deltakelse i dugnad, turer, kurs og aktiviteter.

På bakgrunn av dette arbeidet har foreningen fått høy kompetanse og erfaring innen feltet, og har blitt en aktør andre frivillige organisasjoner og offentlige instanser henvender seg til for å få tips og råd.

Her kan du lese og laste ned en fin brosjyre med enkel informasjon om ferdsel i naturen.