To personer i kajakk padler på stille vann i solnedgangen.
Gyldenløve Kajakklubb

Gyldenløve Kajakklubb ble stiftet 26. mai 2009 og fyller 15 år i 2024. Klubben er en del av DNT Drammen og Omegn. Vårt motto er Trygge Naturopplevelser På Vannet. Vi søker å skape et inkluderende og trivelig miljø for padlere som trives med å dra på tur sammen. Det er 748 medlemmer i Gyldenløve Kajakklubb i april 2024.

Vi holder til i en fredet sjøbod ved Gyldenløve Brygge i Drammen, Cappelens Store Sjøbod. Adressen er Tollbugata 51 B. Den er Drammens eldste sjøbod, og stod ferdig i 1696. Her er det omkledningsrom, dusj, toaletter og lager for kajakker. Det er god tilgang til vannet og kort gangavstand til klubbens flytebrygge hvor du kan legge ut kajakken i Drammenselva. Brygga vår er tilrettelagt for padlere med funksjonshemninger. Fra brygga kan du følge padleleden opp vassdraget eller ut i Drammens- og Oslofjorden.

Vår medlemsforening