FTU - FRILUFTSLIV TILRETTELAGT FOR BARN OG UNGE - KREATIVT HØSTVERKSTED

Et tilrettelagt tilbud i DNT Drammen og Omegn

Vi jobber for å gjøre friluftslivet tilgjengelig for mennesker med ulike funksjonsnedsettelser.

Publisert: 04. oktober 2023

Vi arrangerer ulike typer turer og aktiviteter for personer med funksjonsnedsettelser, og jobber for at våre store arrangement skal være tilgjengelige for flest mulig.

Nederst på siden her finner du en kalender som viser kommende turer.

Hos oss har vi tre ulike tilrettelagte tilbud:

FTU - Friluftsliv tilrettelagt for utviklingshemmede

FTU er for personer med utviklingshemming, deres familie, venner og støtteapparat.

Gjennom felles aktiviteter, som er tilrettelagt for alle funksjonsnivåer, ønsker vi å skape en felles arena for å ha det gøy sammen ute i naturen.

Turene er svært lavterskel og tilrettelagt også for rullestolbrukere.
Turene arrangeres en onsdag i måneden på Eiksetra i Lier.

Vi har en gruppe for barn/unge voksne, og en gruppe for voksne som bor på institusjon.

Følg gruppen på Facebook, for oppdatert informasjon om kommende turer.

Tilrettelagt friluftsliv for barn og unge

Vi startet denne gruppen i 2021.

Tilbudet er for barn og unge, som har behov for et bedre tilrettelagt aktivitetstilbud der mestring og sosialt samvær vil stå i fokus.

En gang i måneden arrangerer vi korte turer og ulike tilrettelagte aktiviteter.
Dette kan være natursti, tarzanløype, ridning, kanopadling, klatring, aking, ski etc. Bålkos med mat og hygge vil være en stor del av tilbudet, og det serveres enkel mat og drikke.

Det arrangeres leir og overnattingsturer for barna i løpet av året.

Det er alltid turledere fra DNT Drammen og Omegn med, men alle deltagerne må ha med seg ledsagere.

Vi ønsker også andre familiemedlemmer (søsken/besteforeldre etc.) velkomne til å delta.

Følg Facebookgruppen deres for mer informasjon.

Klart det går!

Klart det går! er turer for personer med ulike funksjonsnedsettelser.
Noen turer er dagsturer i nærmiljøet,  mens andre turer er helg- eller ukesturer i fjellet.

Påmelding: Klart det går sykkeltur til Katnosdammen - juni 2024

Det arrangeres flerdagsturer 3 - 4 ganger i året.

Les gjerne mer om DNT sitt tilrettelagte tilbud her.