Gå en aktiv høst i møte

Ønsker du en sprek høst? DNT og Dytt gjentar suksessen og inviterer til ny og morsom aktivitetskampanje!

Foto: Andre Marton Pedersen

Fra 20. september og i seks uker fremover kan du gå virtuelt innom ulike fjellområder og følge merkede DNT-stier som vist på NRK i sommerens sakte-TV. Du går ikke turen fysisk, men tilbakelegger minst 10.000 skritt daglig for å nå målet. Da har du gått 350 kilometer, fulgt i Lars Monsens fotspor og holdt et aktivitetsnivå som gir deg god helse. I Dytt-appen kan du i tillegg registrere mange slags aktiviteter, som svømming, ridning, husarbeid og kajakk.

Bidra til hyttene

I vår var 6.000 personer med på Dytt-kampanjen hvor vi «gikk» fra Oslo til Finse, som ga nærmere én million kroner til hyttefondet. Også i høstens kampanje vil halvparten av deltakeravgiften gå til DNTs hyttefond, som skal bidra til at DNT kan gjennomføre arbeid på hyttene vi ikke får løst ved dugnad.

Hyttene er åpne for alle, de er en del av vår kulturarv og står der som garantister for at du kan ferdes og bo godt til fjells uten egen hytte. For å sikre at vi også i fremtiden kan ha et tilbud som gir flest mulig tilgang til fjellet, inviterer vi deg derfor til å bidra gjennom å delta i Dytt-kampanjenø. Du kan også bidra på andre måter, les mer på DNTs hyttefond-side.

Gjør det enkelt!

Mange har et ønske om å bli mer aktive, men ofte gjør vi det mer komplisert enn nødvendig. Vi trenger ikke dyre medlemskap på treningssentre for å oppnå mål når man kan gjøre enkle hverdagsaktiviteter i nærmiljøet. En nøkkel til å lykkes er å ha mennesker rundt deg som motiverer.

De som deltar i Dytt-kampanjen er dessuten med i trekningen av flotte premier, blant annet flotte tursekker fra Bergans, DNTs jubileumsfjellsko fra Viking, ulltrøyer fra Devold og gavekort på hytteovernattinger.

Hvorfor er det bra å gå?

Her er bare noen av fordelene ved å gå:

  • Å gå er noe de fleste kan gjøre og er en enkel aktivitet å komme i gang med.
  • Å gå er skånsomt for kroppen og gir få belastningsskader.
  • Å gå hjelper på en rekke livsstilssykdommer. Det reduserer blant annet høyt blodtrykk, kolesterol og regulerer blodsukkeret ditt.
  • Å gå turer styrker din mentale helse.

Få med deg venner og kolleger på denne inspirerende utfordringen!

Les mer og meld deg på!

Foto: Vibeke Clausen

Skrevet av Monica Hägglund Langen 10. september 2018