Turgruppa UT på tur Eiker til Hoensvannet, Øvre Eiker

Turtilbud på dagtid i DNT Drammen og Omegn

Vi har flere grupper som går tur på dagtid i ukedagene. Tilbudet er åpent for alle.

Publisert: 04. oktober 2023

Nederst på siden her finner du en kalender som viser kommende turer.

Ut på tur-gruppene

Drammen
Fotturer på dagtid hver onsdag hele året i Drammen og omegn.
Oppmøte ved Turinformasjonen på Bragernes torg kl. 10.
Oppmøtetidspunkt kan variere noe, dersom buss benyttes.
Turvarighet 3-5 timer, inkludert god rast.
Se gruppens Facebook-side for oppdatert informasjon.

Eiker
Turgruppe for (tidligere) Nedre Eiker og Øvre Eiker kommuner.
Fotturer på dagtid hver tirsdag hele året. Turene går i turområder i Nedre og Øvre Eiker.
Fast oppmøte kl. 10.00 på P-plassen på Eikersenteret, bortenfor vaskehallen. Kjøring i private biler til startstedet.
Varighet inntil 4 timer inkludert god rast.

Lier
Fotturer hver torsdag hele året.
Fast oppmøte på Haugestad i Lierbyen kl. 10.00 for samkjøring, eller oppmøte på turens startssted kl. 10.15.
Varighet inntil 4 timer inkl. rast.
Turene arrangeres i samarbeid med Lier Frivilligsentral.

Røyken & Hurum
Fotturer på dagtid hver onsdag. I partallsuker i Røyken og i oddetallsuker i Hurum. Fast oppmøte for turene i Røyken: Pendlerparkeringen nedenfor Legevakten på Bråset kl 10,00 , eller ved startsted for turen (ca. kl. 10:15).
For oppmøte for turene i Hurum: Semsporten på riksvei 289 mellom Sætre og Klokkarstua kl. 10.00. Kjøring i private biler til startstedet.
Varighet 3-4 timer inkludert rast.
Samarbeid med Røyken Frivilligsentral, Røyken og Hurum Frisklivssentral og Hurum Frivilligsentral.

Sande & Svelvik
Fottur annen hver tirsdag i samarbeid med Frisklivsentralen i Sande.
Oppmøte kl. 10.00 på Torget i Sande, noen ganger er det oppmøte direkte ved startsted. Se turprogrammet for informasjon om dette.
Alltid nisterast.
Pris: Gratis for DNT-medlemmer / kr. 30,- for ikke-medlemmer.

Tofte & Filtvet
En nyoppstartet turgruppe som stort sett går middels krevende tur i områdene sør på Hurumhalvhøya.
Fast oppmøte for turene er kl. 10.00, stort sett ved bensinstasjonen på Tofte. Varighet fra 3-5 timer.
Turgruppa tilstreber samkjøring på sine turer.

Nærturgruppa

Nærturgruppa Drammen går på tur hver onsdag formiddag kl 10.00.
Ofte med utgangspunkt fra Tinghuset i Tornegata, hvor det er enkelt å parkere.

Turene går i rolig tempo og tilpasses slik at alle får en god opplevelse på turen.

På alle turene er det en god rast hvor vi spiser niste.
Ta alltid med mat, drikke, noe å sitte på og godt fottøy!

NB. Bytter vi om på turene p.g.a dårlig vær, gis det beskjed på Facebookgruppen. Sjekk ut Nærturgruppa på Facebook ved å trykke her.

Turene er i regi av DNT Drammen og Omegn og støttes av midler fra Helsedirektoratet/DNT Aktiv i 100/Røde Kors.

Mandagsturer 60+

For senior over 60 år.

Enkle turer på dagtid i nærområdet som tilpasses deltakernes nivå, og som skal være et lavterskeltilbud med ekstra fokus på sosialt og inkluderende miljø.

Oppmøte på jernbanestasjonen, busstasjonen, aktuelle bussholdeplass for hver tur Dersom det ikke er transport eller annet oppmøtested er nevnt, er det oppmøte ved DNTs turinformasjon på Bragernes torg i Drammen

Gratis deltakelse.

Ta med: niste og drikke, klær og fottøy etter vær og føre.

NB: Ved dårlige føreforhold legger turleder opp en annen tur, men oppmøte er det samme som oppgitt i programmet.

Pensjonistklatring

Åpent tilbud for alle.

Hver mandag kl 10.00 møtes vi på Klatreverket på Strømsø i Drammen.
Vi hjelper hverandre med klatring og sikring.

Har du lyst til å prøve noe nytt, så bli gjerne med! Godt for styrke, og morsomt for sinn! Vi har alle startet som nybegynnere, du lærer underveis.

Etter klatringen spiser vi nista vår og skravler litt på et av rommene på Klatreverket.

Fotogruppa "Fotoglede på tur"

Liker du å ta bilder?
Liker du å komme deg ut og gå i rolig tempo og legge merke til alt det vakre rundt deg?
Ja, da er dette en gruppe for deg - uansett om du tar bilder med kamera eller mobil!

Denne gruppa er et lavterskeltilbud under DNT Drammen og Omegn, og er åpen for absolutt alle!

De arrangerer fototurer hver tirsdag på dagtid.

Vær med og del gleden med å fotografere sammen med andre på fototurer.
Her er det fokus på det positive og gleden ved å fotografere.

Bli med i gruppa deres på Facebook, for informasjon om turene.

Turinformasjonen vår
Bilder av Torgboden som vi drifter sammen med Byen vår drammen. Informasjon og oppmøte sted for medlemmer i DNT i Drammen. Hit flyttet vi sommeren 2023.
Turinformasjonen vår